Супер Джъмп
Супер Джъмп
default

Правила за позитивно мислене

Правила за позитивно мислене
27.09.2021
Започваме с един важен въпрос: Искате ли да се научите да мислите позитивно? 
Втория важен въпрос е: Готови ли сте да направите нещо, за да се научите да мислите позитивно?
Отговорът на тези два въпроса ще ви отведе напред или ще ви остави там, където сте в момента. Положителният им отговор е последван от конкретни стъпки, без тях няма да се случи нищо.

Първата стъпка е Осъзнаването, че всичко зависи от вас. От никой друг, освен от вас.
Когато усвоите умението да управлявате вашите мисли, винаги можете да определите и прилагате вашия личен начин на мислене, независимо от външните влияния. 

Втората стъпка е Поемането на отговорност за това как и какво мислите. Тази лична отговорност ви позволява да „начертавате“ онези неща, които ще се случват в живота ви и ще ги „поканите“ да си дойдат и заемат своето място в него.

Понякога не можем да контролираме събитията в света около нас, колкото и да ни се иска, много често онова извън нас не зависи изцяло от нас. Но има нещо много важно, което е в нашите ръце – познаването и управлението на нашия вътрешен свят, което ни позволява да управляване нашата реакция на случващото се във външния свят. И това е третата важна стъпка.
Всяка от тях не може да съществува без останалите две. След като направите всяка от тях, много лесно ще научите себе си как да променяте това, което зависи от вас. А то никак не е малко! И е изключително важно!

Как на практика да усвоите важното умение да мислите позитивно? Важен акцент е „на практика“, защото знанието за начините не е достатъчно, важно е да приложите знанията в действията си.

1. Съсредоточете се върху добрите неща

Ако потърсите добрата страна в нещо, винаги можете да я намерите – дори и да не е очевидна.
Трудните ситуации, препятствията са неизменна част от живота.
Когато се сблъскате с нещо такова, съсредоточете се и потърсете добрите неща, които произтичат от това, независимо колко малки са те, изглеждат незначителни или изобщо не сте предполагали, че може да се случат и идват неочаквано и непланирано.
Например, ако някой отмени уговорена среща с вас, фокусирайте се върху това, как ви освобождава време да направите нещо друго, което Ви доставя удоволствие, или да свършите нещо, което сте отложили във времето, или да започнете по-рано нещо, за което ще имате повече време и повече спокойствие да го приключите.

2. Бъдете благодарни

Благодарността е една от най-силните положителни мисли. Благодарността е доказала, че намалява стреса, подобрява настроението, увеличава увереността и самочувствието и насърчава устойчивостта, дори в много трудни и критични ситуации.
Помислете за хора, моменти, събития или неща, които ви носят усещане за щастие, удовлетвореност, вдъхновение, полезност и се опитайте да изразявате своята благодарност поне веднъж на ден. За всичко което ви се случва. Да забелязвате нещата около вас, да отчитате пред себе си, за какво си заслужава да бъдете благодарни и да го изразявате. Постепенно усещането за благодарност ще става все по-естествена част от вас и ще ви дава все повече „знаци“ колко пълен със смисъл и хубави случвания е живота ви. А това няма как да не ви кара да се чувствате все по-добре и по-добре. Превръщайки усещането за благодарност във ваш добър навик, вие всъщност ще превърнете живота си в нещо истинско и ще съхраните позитивността като ваш светоглед.
Ах, нямате за какво да сте благодарни? Добре ли помислихте?
Всички имаме за какво да благодарим!
За децата, които създават много шум в дома ни: това означава, че имаме семейство.
За домакинската посуда, която трябва да измием: това означава, че имаме храна.
За килимите, които трябва да изчистим, прозорците, които трябва да се измием, тръбите, които са запушени: това означава, че имаме дом.
За ботушите, мокри от дъжда: това означава, че все още можем да ходим и имаме какво да обуем.
За задръстванията на пътя: това означава, че имаме кола.
За уроци и изпити, за които се подготвяме: това означава, че имаме възможност да получим образование.
За шефа, който ни вика: това означава, че все още сме в състояние да чуваме.
За купчината от дрехи за пране: това означава, че имаме дрехи.
За сълзите и усмивките: това означава, че все още можем да чувстваме.
За тези, които ни нараняват: това означава, че можем да разберем как да не постъпваме,
и да дадем прошка и любов в замяна.
За умората в края на деня: това означава, че все още можем да работим усилено за нашата слава.
За будилника, който ни буди още по тъмно: това означава, че все още сме живи ...
И още… И още…
Благодарността ни учи да оценяваме това, което имаме, а не да се фокусираме върху това, което нямаме!!!

3. Бъдете отворени към хумора и усмивките

Проучванията показват, че смехът намалява стреса, тревожността и депресията.
Той също така подобрява уменията за справяне, настроението и самочувствието.
Усмихвайте се във всички ситуации, особено в трудните, и си дайте разрешение да се смеете. Не слагайте спирачки пред желанието си да се усмихвате, независимо от какво са провокирани вашите усмивки.
Доказано е и още нещо, не толкова широко популярно -  дори и да не усещате всеки път смеха, да си наложите да се преструвате или принуждавате да се смеете, също може да подобрите настроението си и да намалите стреса. И не само това, а да се научите на още нещо важно – провокирайки своя смях да създавате в себе си жизнерадостност, която никой не може да ви отнеме и да усещате усмивката като неизменна част от вас.

4. Създайте си среда с положителни хора

Доказано е, че негативността и позитивността са заразителни. Помислете за хората, с които прекарвате времето си, с които общувате. Какви са те, как ви карат да се чувствате край тях, как ви влияят?
Забелязали ли сте как някой в ​​лошо настроение може да „зарази“ почти всички в една стая?
Положително настроеният човек също влияе върху другите, но в обратната посока – предава им своя позитивизъм.
Изследвания сочат, че средата от положителни хора подобрява самочувствието, увереността и увеличава шансовете за постигане не целите ни. Старайте се да се обграждате с хора, които ще ви повдигнат настроението и ще ви помогнат да видите „светлата“ страна. С тях ще ви е по-лесно да гледате напред с оптимизъм, жизнерадостност и вдъхновение. Прекарвайте повече от времето си с такива хора, общувайте с тях и ще откриете колко по лесно ще забелязвате положителната страна на всичко около вас.

5. Променете навиците си на мислене

Можете да изградите нови навици и да използвате силата на позитивното мислене. Опитайте се да наблюдавате себе си и да обръщате внимание на всеки един момент, в който негативна мисъл преминава през съзнанието си. Вероятно ще се изненадате, но изследванията сочат, че около 80% от нашите мисли са свързани с нещо отрицателно.
Колко често ви се случва да изказвате съмнение в себе си, без значение каква е силата на това съмнение?
Случва ли ви се да мислите, че вече дълги години опитвате да постигнете нещо, а късмета все ви убягва и то не се случва?
Минава ли ви многократно мисълта, че много често не сте разбран от хората, с които общувате?
Връщате ли се неколкократно в мислите си към загубите в миналото си?
Тормозят ли ви редовно мисли за неща, с които ви е трудно да се справяте?
Колко често си казвате, че ви е страх от евентуални провали и загуби?
Повтарят ли се ежедневно мисли в главата ви за неща, които ви липсват?
Поставяте ли под въпрос усещането си за щастие?
С подозрение ли подхождате към получаването на комплименти за вашите качества?

А какво би се случило, ако вместо да бъдете погълнати от негативни мисли, пренасочите енергията си за развитие на навици, които използват позитивното мислене?
Спрете спиралата на съмнението, като я блокирате с положителни мисли. Като целенасочено замените негативните мисли с позитивни. Като настроите съзнанието си да търси и открива позитивното.
Ако успеете да премахнете негативния мисловен модел, преди той да излезе извън контрол, със сигурност ще преминете към използване на положителни твърдения.
Тренирайки ума си да „отпраща“ и да не „задържа“ негативните мисли, всъщност ще го приучите как да „работи“ с позитивно мислене и се фокусира върху развитието и запазването му. А това неминуемо ще ви донесе много ползи.
Контрола върху вас на негативните мисли ще се стопи и ще отстъпи място на осъзнатото управление на положителния мисловен процес.
Позитивното мислене на оцначава да се заровят и подписнат всички негативни мисли, които имате, а се се усвои умението за тяхното „бързо преобразуване“ чрез търсенето на другата гледната точка или страна, която ще ни покаже нещо хубаво и ще провокира у нас полезни мисли.
Не забравяйте, че всичко е в главата Ви.

6. Внимавайте какви думи използвате

Всяка дума има свое послание, носи в себе си определено съдържание, заредена е със своя енергия. Думата облича с индивидуална дреха, всяка наша мисъл и се превръща в нейн образ и проявление. И нейното използване води след себе си конкретни случвания.
Много често мислим за нещо, но използваме точно противоположните думи на посланието, което искаме да отправим. Не се стремим да подберем своите думи, защото ни се струва, че казваме точно това, което мислим. Помислете, колко пъти, тръгвайки за среща си казваме „Тръгвам вече, за да не закъснея“, вместо да си кажем „Тръгвам вече, за да стигна навреме“. Или когато мислим за здравето си колко пъти си казваме „Не искам да се разболея“, вместо да си кажем „ Искам да остана здрав“. Какво мислим, а какво казваме? Дали е едно и също или има разлика? Има, и то съществена, в посланието на самите думи. А случва ли ви се в удивлението, възхищението си към нещо, да го наричате „НеВероятно“ – дали наистина не вярвате в него или напротив, намирате го за нещо реално, прекрасно, и се радвате, че то съществува.


Правилата на позитивното мислене са изключително важни, за да „поканим“ в живота си позитивни събития, хора и емоции. Стремежа да превърнем положителния мисловен модел в наш житейски навик, всъщност е онова основополагащо умение, което ни превръща в творци на собствения си благополучие.


Статия: Вероника Недялкова